Bra kvalitet på svar via telefon och e-post

Anne Eriksson.

Anne Eriksson arbetar i Bengtsfors kommuns växel och är nöjd med de positiva resultaten som mätningen visar. Foto: Anna Sandström

En ny mätning visar att Bengtsfors kommun står sig bra när det gäller svartstider för såväl e-post som för inkommande telefonsamtal. Helhetsintrycket av mätningen rankar Bengtsfors kommun till plats 55 av de 144 deltagande kommunerna.

Förutom de goda resultaten vad gäller svarstider håller svaren en hög informativ kvalitet och besvaras med intresse, engagemang och ett gott bemötande konstaterar företaget Profitel som genomfört undersökningen.

Tabellerna visar Bengtsfors kommuns resultat i jämförelse med övriga kommuner.

Mätning telefoni
Betydligt högre
Högre
Samma nivå
Lägre
Betydligt lägre
Tillgänglighet
(lyckade kontaktförsök)

X



Svar på frågan


X


Information
(svarens kvalitet)


X


Intresse/engagemang i svaren


X


Bemötande av personalen


X


Svarstid växelnummer

X



Svarstid efter eventuell koppling
till annat nummer


X


Helhetsintryck


X


Mätning e-post
Betydligt högre
Högre
Samma nivå
Lägre
Betydligt lägre
Svarstid i dygn


X


Medelsvar i arbetstimmar



X

Svarstid för komplett
svar på fråga

X



Avsändaruppgifter
X




Svarskvalitet
(merinformation, hänvisningar etc.)

X



Skriv ut
Senast uppdaterad: 10 februari 2017
Sidan publicerad av: Anna Sandström