Press och informationsmaterial

Här kan du hitta information om presskontakter samt bilder på politiker, tjänstemän och motiv från Bengtsfors kommun etc.

Vi vill gärna ha en öppen dialog med dig som kommunmedborgare, journalist eller på annat sätt har anknytning till Bengtsfors kommun. Därför jobbar vi i olika kanaler och på olika sätt med kommunikation och information. Vår främsta informationskanal är vår webbplats men vi finns även på Facebook, Instagram, Linkedin och Youtube. Internt jobbar vi kontinuerligt med vårt intranät.

Grafisk profil

Den grafiska profilen är viktig för den bild vi förmedlar till omvärlden av oss som kommun och plats. Genom vår grafiska profilen blir det även enkelt för omgivningen att känna igen Bengtsfors kommun som avsändare. I externa uppdrag för trycksaksproduktion etc. ska den grafiska profilen följas och produkten ska godkännas av kontaktpersoner uppgivna på denna sida innan färdigställande.

Logotyper

Bengtsfors kommuns logotyp får inte användas i kommersiellt intresse. Behöver du använda vår logotyp vill vi att du talar om det för oss och uppger ditt syfte. Om du är osäker på vilken logotyp som ska användas, kontakta någon av nedanstående.

Sofia Magnusson
Kommunikationssamordnare