Franserudsskolan

Foto: Niklas Eriksson

Franserudsskolan ligger i centralorten Bengtsfors i Bengtsfors kommun. Skolan omfattar förskoleklass till årskurs sex, grundsärskola och fritidshem (i både Bengtsfors och Skåpafors). Våra elever kommer från Bengtsfors, Skåpafors, Laxarby och kommunens norra delar; Torrskog och Gustavsfors.

Skolans huvudbyggnad är i två plan med klassrum, gymnastiksal och matsal. Undervisning bedrivs även i moduler utanför huvudbyggnaden. På gården har vi en multiplan för fotboll, bandy, basket med mera.

Fakta om Franserudsskolan

Årskurser

Förskoleklass till och med årskurs sex samt grundsärskola

Antal elever

Cirka 350

Antal personal

Cirka 65

Skolan ligger i

Bengtsfors

Byggd år

1939, renoverad 1990

Hitta hit

I rondellen, vid First hotel Bengtsfors, sväng in på Floraleden mot Bengtsfors centrum (över bron). I första korsningen efter bron, sväng vänster in på Centrumvägen. Följ vägen till en trevägskorsning. Sväng vänster in på Franserudsvägen. Franserudsskolan ligger på höger sida.

Karta över Franserudsskolans område.Förstora bilden

Karta över Franserudsskolans område. Klicka på bilden för att göra den större.

Senast uppdaterad: