Om du behöver göra en återansökan om ekonomiskt bistånd uppmanar vi dig att göra din ansökan på webben med hjälp av vår e-tjänst (kräver e-legitimation). Om det är mer än tre månader sedan du ansökte senast räknas det som en nyansökan. Information om vad som gäller vid nyansökan.
Tänk på att du bara kan ansöka om ekonomiskt bistånd en gång per månad. Det är därför viktigt att du samlar alla utgifter du vill ansöka om till ett tillfälle.
Var noga med att spara kvitton och andra underlag till utgifter du ansöker om. Du behöver inte skicka med dem men du måste kunna visa upp korrekta underlag vid eventuella kontroller.
Om du behöver hjälp att göra din ansökan på webben är du välkommen till vår kundtjänst. Om du hellre vill göra din ansökan på pappersblankett finns den att hämta i vår kundtjänst. De kan även hjälpa dig att se om din ansökan är komplett innan du lämnar in den.
När vi tagit emot din ansökan kontrollerar vi att:
När vi gjort alla kontroller räknar vi på din ekonomi utifrån riksnormen. Vi tar sedan ett beslut som vi meddelar dig.
Här kan du läsa mer om hur det går till att överklaga ett beslut.
Andressa Langer
Kundtjänst
0531-52 67 03
andressa.langer@bengtsfors.se
Maryan Nuur
Kundtjänst
0531-52 70 75
maryan.nuur@bengtsfors.se
Talar arabiska och somaliska
Martina Aloandersson
Kundtjänst
0531-52 70 74
martina.aloandersson@bengtsfors.se
Mayson Sawan
Kundtjänst
0531-52 70 77
mayson.sawan@bengtsfors.se
Talar arabiska
Måndag-torsdag: 8.30-16.00
Fredag: 8.30-15.00 (endast bokade besök)
Lunchstängt: 12.00-12.30