Kvalitet och resultat

Här har vi samlat information om hur vi jobbar med kvalitet på olika sätt och vilka resultat verksamheten har i olika statistik databaser.

Skolverket

Varje år samlar Skolverket in och redovisar nya uppgifter om elever, personal, kostnader och utbildningsresultat.

Sveriges kommuner och regioner

Sveriges kommuner och regioners (SKR) rapport Öppna jämförelser för gymnasieskolan kommer ut årligen. Här kan du jämföra nyckeltal om studieresultat och resurser på kommunnivå.

Kolada

I Kolada kan du följa kommunernas och regionernas verksamheter från år till år. Via länken här under kan du se resultat för elever som går på Strömkullegymnasiet.

Certifierat enligt vård- och omsorgscollege kriterier

En certifiering via vård- och omsorgscollege är en kvalitetssäkring av utbildningar inom vård och omsorg. Det innebär att elever på vårt vård- och omsorgsprogram kan få diplom efter fullföljd utbildning. Diplomet är en kvalitetsstämpel som visar att eleven har fått en god utbildning med hög kvalitet anpassad efter verksamhetens behov. Diplomet underlättar även för arbetsgivare som enkelt kan se vilka kandidater som har en fullständig och relevant utbildning med sig.

Vård- och omsorgscollege är certifierad samverkan mellan arbetsgivare, fackliga organisationer och utbildningar som tillsammans skapar attraktiva och moderna verksamheter med hög kvalité.

Senast uppdaterad:

Sidan publicerad av: Sofia Magnusson