Här kan du läsa om Bengtsfors kommun

Bengtsfors är en av Dalslands 5 kommuner.

I Bengtsfors bor cirka 10 tusen personer.

Till Göteborg från Bengtsfors är det 18 mil.

Till Oslo är det också 18 mil.

Till Karlstad från Bengtsfors är det 11 mil.

Bengtsfors ligger vackert nära vatten.

Dalslands kanal rinner vid Bengtsfors.

Om du vill veta mer om Bengtsfors kommun kan
du klicka på det du vill läsa om här bredvid.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 29 mars 2018
Sidan publicerad av: Anna Sandström